Dr. Deák Rita miniszteri biztos sajtótájékoztatója az EKOP-1.2.26 és az EKOP-2.1.23 kiemelt projektek kapcsán

Publikálva: 2014. június 2.

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium kormányablakok kialakításáért felelős miniszteri biztosa, dr. Deák Rita 2014. május 27-én sajtótájékoztatót tartott az EKOP-1.2.26-2013-2013-0001 „A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése” és az EKOP-2.1.23-2013-2013-0001 „A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe” kiemelt projektek indulásáról és célkitűzéseiről, különös hangsúlyt fektetve a kormányablakok kialakításának informatikai fejlesztéseire.

Dr. Deák Rita miniszteri biztos kifejtette, hogy a kormányablakok kialakítása nagyrészt Európai uniós forrásokból valósulhat meg, csakúgy, mint az informatikai fejlesztések, melyek kivitelezésére összesen mintegy 11 milliárd forint áll rendelkezésre az EKOP-1.2.26-2013-2013-0001 és az EKOP-2.1.23-2013-2013-0001 kiemelt projektek keretében.

Miniszteri Biztos asszony elmondta, hogy az az EKOP-1.2.26-2013-2013-0001 kiemelt projekt a közigazgatás szervezeti rendszerének, működésének átalakításához járul hozzá, a kormányhivatalok közvetlen kormányablakon kívüli területeinek (benne a kormányablakok „back office” hátterének, járásoknak, egyes szakigazgatási szerveknek) informatikai infrastruktúrájának fejlesztésével.

A projekt közvetlen célja, hogy kormányablakok általános értelemben vett „back office” informatikai infrastruktúrájának fejlesztésével járuljon hozzá az integrált, több csatornás ügyintézés lehetőségének biztosításához.

A projekt eredményeként a járási hivatalokban létrejönnek a mindenfajta elektronikus szolgáltatás igénybevételéhez, illetve az elektronikus kapcsolattartáshoz alapfeltételként szükséges alapvető infrastrukturális elemek, így a szolgáltatások által megkövetelt műszaki jellemzővel bíró számítógépek, helyi hálózatok és ezek használatához szükséges általános és szakirányú informatikai alkalmazások.

Bemutatásra került az EKOP-2.1.23-2013-2013-0001 kiemelt projekt is, melynek közvetlen célja, hogy a korábbi központosító, hatósági szemlélet helyébe olyan, az ügyfelek valós igényeire és lehetőségeire reflektáló rugalmas, egyablakos, de többcsatornás ügyfélszolgálati és ügyintézési rendszer lépjen, amely növeli az ügyfelek elégedettségét, és valamennyi csatornán megteremti legalább az ügyindítás, és – ahol az informatikai háttérrendszerek ezt lehetővé teszik - a teljes körű elektronikus ügyintézés lehetőségét.

Fontos célja a fejlesztésnek, hogy javuljon a közigazgatási szolgáltatások eredményessége, a működési hatékonyság, illetve, hogy az ügyfelek számára lehetővé tegye mind a személyes megjelenésnél, mind a távoli (otthoni, közösségi) elérésnél a szolgáltatások elektronikus elérhetőségét a szükséges front-office szolgáltatás hozzáférhetővé tételével.

A miniszteri biztos felhívta a figyelmet egy olyan jövőbeni tervre is, amely e projekt keretéből valósul meg, és Európában egyedülálló megoldásnak számít majd: a virtuális ügyfélszolgálatra, melynek segítségével fizikai jelenlét nélkül, ám az ügyintéző tényleges együttműködésével intézhetjük majd ügyeinket egy Skype-hoz hasonló megoldással.

Dr. Deák Rita felhívta a figyelmet arra, hogy a három csatornás - személyes, telefonos és elektronikus – ügyintézésből az elektronikus csatorna fejlesztését és népszerűsítését kell kitűzni célul.

Az elektronikus ügyintézés hosszú távon rendkívül költséghatékony megoldást jelent a személyes és a telefonos ügyintézéshez képest, ezért szükséges a technikai feltételek biztosítása, az informatikai infrastruktúra fejlesztése, melyet dr. Deák Rita a két EKOP projektből kíván megvalósítani.

Menü

Főoldal

Navigáció