Projektkód: EKOP 2.3.6-2011-2011-0001

A projekt az EKOP 2.3. alprioritásához illeszkedik, amely az ügyfelek azonosításához szükséges új rendszer bevezetését biztosítja. Jelen projekt keretében olyan kártyarendszer születik, amely révén a jövőben a rendszerhez csatlakozó különböző állami és egyéb kártyakibocsátók kompatibilis kártyatechnológia és elfogadói környezet alkalmazásával, magas fokú biztonságot és elektronizáltságot nyújtó logisztikai rendszerben, központilag kezelt és hitelesített adatok felhasználásával nyújtják majd szolgáltatásaikat.

A jövőben valamennyi belföldön használatos kártya formájú okmány a Nemzeti Egységes Kártyarendszer alapján kerül kibocsátásra - amennyiben az okmány megújul -, azaz újfajta okmány kerül kiállításra.

A kártyarendszer fogja biztosítani azt a szabványt, amely a meghatározó technológiai, eljárási, szervezeti és egyéb feltételek révén garantálja, hogy az állampolgárok igényük szerint akár egyetlen kártyán is igénybe vehessék a különböző szolgáltatásokat, és ne létezzen egymás mellett párhuzamosan megannyi, különböző technológiai platformon álló kártyarendszer. Ez a keretrendszer csökkenti a kártyarendszerek működtetésének költségeit, az ügyfelek kapcsolódó adminisztratív és anyagi terheit, (a diákigazolvány esetében) gyorsabbá teszi a kártyaigénylés folyamatát, továbbá hozzájárul az elektronikus közszolgáltatások erősödéséhez és elterjedéséhez, a lakosság digitális írástudásának növekedéséhez.

A kidolgozandó kártyarendszer gyakorlati megvalósulását két részprojekt biztosítja, amelynek keretében a kártyarendszer szabványához igazodva megújításra kerül az oktatási igazolvány család, valamint megszületik a kormánytisztviselői kártya.